Followers

Friday 30 August 2013

Makan Angin Kat Putrajaya....

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

Assalamualaikum...hari Ahad bertarikh keramat 25.8.2013....pestaim anak2 aku yg ber2 tu jejak kaki depa kat Putrajaya...hehehe...sian kannn....muhd dh 13 thn baru smpai situ...tu pun coz wedding cousin aku...klu x, ntah bila la blh bwk depa p situ....xcited sggh la bebudak tu....


seawal pkl 4 pg aku dah kluaq dr rmh utk pickup parents n adik aku kat Pekan Baru...kami p 2 bijik kreta konvoi dgn mak long aku yg setia menunggu di R & R bukit gantang....part ni yg aku boring...1 jam kami tggu depa x nmpk batang idung pun lagi.....tepat pkl 5pg depa sampai...x tggu dah...aku terus pecut utk solat Subuh kat R & R Tapah....Alhamdulillah...dlm pkl 6.10 kami smpai tapah utk solat & breakfst....smpat lagi "rest 'N go" kat situ....

 port feveret Muhd n en. suami....time ni en. suami tgh terlentok dlm kreta.....
 sesi memanaskan badan....
breakfast time...

kami bertolak dr tapah pkl 7 pagi....oleh krn aku yg drive, aku choose nak lalu exit 115 Lebuhraya Guthrie...kat situ ada sate Kajang....feveret aku tuh....en. suami still pengsan dr td.....aku stop kat R & R Elmina tepat jam 8.45 pg...sedih betoi...sate Hj Samuri x bkk lagi...huhuhu.....dgn frust nya aku pun nak msk blk dlm kreta...tetiba ja cousin aku (anak maklong)  tanya..."kak chik, tayar kreta kak chik mmg camtu ka..?".....terus mata aku terpaku kat tayr blkg kreta.....huhuhu.....kempis...walaupn x teruk, tp still nmpk sgt kempis....

terus aku gerak en. suami...dgq ja tayar pancit, dan-dan terbeliak mata dia yg dr td xleh nak bkk....stlh diperiksa...sah pancit....driver pn bertukaq time tu jgk...fuhhh...legaaaa......nasib la en. suami terror selok belok jln....dia exit tol Subang menghala Subang Perdana...kebetulan hr Ahad, byk kedai tayar tutup...at last, jmpak la kedai abang nih....Alhamdulillah....

terhutang budi sggh kat abe tayar nih...klu x, kenduri kemana...putrajaya ntah ke mana...

ishhh....panjang berjela dah nih....stop kat sini dulu yer.....




to be continued......

No comments:

Post a Comment