Followers

Monday 13 January 2014

Wadi Kipeng...

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

Assalamualaikum....berbicara tentang tajuk hari ni, mesti ramai yg dah buat muka pelik...benda apa Wadi Kipeng tu..??? Bagi yg berketurunan Banjar, mesti dah tersengih2...walaupun aku ni bukanlah berketurunan banjar, jgn terkezut yer...aku pun boleh cakap banjar sikit2...en. suami org banjar....

semalam, aku n famili memenuhi jemputan kenduri kesyukuran mak dan ayah angkat en. suami kat alor pongsu...salah satu kawasan melayu banjar....wadi kipeng merupakan hidangan wajib klu ada kenduri kendara nih...nak tau mcmna rupanya....layanzzz....

Wadi Kipeng

ni la rupanya wadi kipeng...dibuat dr tepung pulut...kuah dia macam bubuq la jgk...anak2 aku mmg suka sgt makan...aku pun sama...cuma, klu suruh aku buat mmg x brp nak jadi...biasanya klu tringin nak makan, aku bodek MIL aku suruh buatkan....hehehe....

 humaira bantai sampai 3 mangkuk...ish..ish...anak sapa x tau...
 yg berbaju peach tu la ayah angkat kami...
 yg tudung peach tu plk mak angkat....
muka boring muhammad...letih sgt...dia p sana dr pkl 9 pagi naik moto dgn ayah...aku n maira p lewat sikit...pkl 11.30 dr rumah...hehehe....ptg sebelum tu kami dh p tlg apa yg patut...so, hari kenduri kami p lewat sikit....mana nak basuh kain lagi...nak sidai kain lagi....(alasan la tu)...hehehe...

nanti kita belajaq cakap banjaq pulak tau...


wassalam....


No comments:

Post a Comment