Followers

Friday 26 April 2013

Trip To Padang Besar, Perlis- (Part 1)

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

Asaalamualaikum....dah bersawang blog aku nih...lagi pilihanraya nak dekat, lagi buzy la kat opis...sapa yg berkhidmat di pej. daerah pasti akan lalui saat2 seperti ini...aku dh hampir 11 tahun kat pej ni dah lali sgt...mana nk jaga bilik gerakan lagi...huhuhu....

ish...jauh dah aku melalut...hari ni nak share trip ke padang besar yg blok rumah aku anjurkan sabtu yg lepas (20/4/2013)...seramai 35 org peserta yg ikut sama....aku agak teruja nak p...nak tau psl apa...???? trip kali ni naik train (aku n anak2 x pernah naik train)...dari P.Buntar ke Padang Besar...pada mulanya aku x jadi p coz en. suami kluaq keja pkl 6 ptg hari Jumaat tu...so, en. suami takut x sempat balik coz keretapi bertolak dr PB pkl 4 pagi...walaupn kami agak frust sbb tiket dah beli bulan lps, tp kami redha...

tgh dok syok dibuai mimpi...en. suami kol dlm pkl 3.15pg  kata dia dah nak balik, dah smpai kat  Juru...kalut aku pggl anak2 bangun bersiap...pkl 3.50 kami dok ada kat rmh lagi...en. suami sampai dan kami pn bertolak ke stesyen...nasib la train x sampai lagi...dlm pkl 4.30 baru train sampai...

gelagat humaira yg tak sabaq tggu train sampai...
jiran2 yg ikut sama...
berpossing dengan muka tension humaira sebaik naik train..

seronok betoi la anak2...ibu n ayah pun sama....teruja....walaupn suasana dok gelap lagi...dlm keterujaan yg maksimum, perut tetiba berbunyi...en. suami ajak kami p makan kat cafe yg ada kat dlm tue...wah..best nya...kami mkn nasi goreng dan sandwish...sedapppp....

 ni la cafe yg ada dlm train tue....selesa...
 nasi goreng yg sedap....
muhamad jamu selera....
satu gerabak penuh dgn ahli rombongan...

1st time naik train tak tau plk yg train akan tukaq kepala kat buttreworth...haluan yg bertukar arah menyebabkan train terpaksa tukar kepala coz train x leh u-turn...lbh kurang 20 minit kami transit kat stesyen Butterworth....dah selesai tukaq kepala, kami smbg trip ke Padang Besar...time ni la ramai yg dah diulit mimpi...en.suami yg x tidoq semalaman terus ghaib dlm dunianya...humaira pn sama..aku ja yg celik melayan novel...

 humaira tertidoq...
en. suami yg dah belayar ke mana ntah...

kami tiba di destinasi pd pukul 9.30 pagi...yeaaaa....terus menapak dari stesyen keretapi P.Besar ke Kompleks Perniagaan Padang Besar...jaraknya lebih kurang 1 km...jauh jgk...tp dh ramai2 x terasa sgt...

 bergambaq kenangan depan train...

jiran-jiranku....

aktiviti menyopping pun bermula....group yg ramai dh jadi group kecik2...smua dh terpisah membawa haluan masing-masing....

 antara barang yg menjadi tumpuan...



setakat ini dulu entry kali ni...entah bila blh update lagi...mgkin after pilihanraya la plk....
wassalam...


bye..bye...

No comments:

Post a Comment