Followers

Monday 16 December 2013

Rambutan vs ....??????

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

Assalamualaikum....minggu ni merupakan pesta makan rambutan buat aku n famili...pokok rambutan kat rmh MIL aku byk berbuah...so, hari2 adik ipaq mai rmh hntaq bungkusan rambutan...al-maklumlah, rmh kami yg plg dkt skali dgn rmh depa...

nak jadi cerita, smlm aku makan yg dlm bgkusan ke-2...bgkusan yg 1st dh hbs hari sblum tu coz en. suami dgn rajinnya dh tlg buang smua kulit rambutan tu...aku tggu ngap ja time blk opis....yg dlm bgkusan kedua ni terpaksa la aku bukak sendiri kulit dia...kami mkn reramai dgn sorang makcik nih (jiranku)...aku plk pesyen bukak kulit guna gigi...mmg sedap betoi mkn sambil sembang...bila dh tggai sikit, baru aku perasan, ada rambutan kale len dr yg len....pastu rambutan tu mcm tgh tenung  aku...spontan aku terjerit n terlompat dr gazebo...bila dh aku mnjerit, makcik td pun terus melatah...apa lagi...ce bayangkan....nak tau apa dlm tu...jom layan....

 haa...nmpak x rambutan yg special edition tu....
bayangkan...dah la bkk kulit guna gigi...pastu ada plk makhluk ni dlm tu...x ka rasa nak muntah smua mai...aku x mkn dah pastu...si makcik td plk teruih balik rmh dia akibat dr terkejut dgq jeritan aku td....

yg aku x tahan, en. suami yg mai tgk makhluk ni teruih habaq kat aku..."laa...katak ni la yg ada dlm plastik 1st hari tu...masa abang bukak kulit rambutan tu dgn Mamat...Mamat yg buang dia dlm longkang..."

laa...maksudnya si katak ni mmg suka makan rambutan kut...hehehe...lepaih ni kena la berhati2...takut tergigit plk sang katak ni yer....



wassalam....


No comments:

Post a Comment