Followers

Friday 15 February 2013

Cuti Chinese New Year

Salam...angin rajin nak update blog semakin menjadi-jadi.Tambahan plk geng opis ramai yg ada blog.Tp, ssh jgk nk pujuk depa ni aktif.Seminggu sekali nak update pun ssh.Rasanya aku la yg plg rajin sekali menghapdate ni...kihkihkih..jgn marah yer...ayuh kengkawan kuuu...marilah kita sama2 memeriahkan arena blogger kita sesama...kepada pidah,farah,sue,wahida n BOB, ayuh...!!! sahutlah cabaran memeriahkan lg geng blog kita sambil bertukaq2 idea & cerita....

Hari ni nak share apa yg aku buat hari raya cina ritu..org dok kalut berhari raya.Aku plk pagi2 dah kluaq rmh p Bukit Mertajam.KAMDAR menjadi lokasi pilihan bila hari sebelum tu jiran aku mai rmh dan terpesona dgn langsir rmh aku..cewahhh.!! Dia tya kat mana aku beli kain langsir tu.Aku pun bgtau la Kamdar .Apa lg, dia terus ajak aku p sana.Pkl 9 pagi aku dh kluaq rmh.konon nya nak sampai awai kat Kamdar.Korang pn tau kan kamdar tue..klu lewat skit nnt org ramai.Tukang menggunting kain plk x ramai.Hat tu yg plg boring..Sampai Kamdar tepat pkl 10.10 pagi.Terkejut tgk pintu pn x buka lg.Aku ingatkan kamdar tutup sbb raya.Nasib aku perasan ada pekerja tgh dok tggu kat muka pintu.Mgkin bkk pkl 10.30 kut.Aku pn terus memecut ke destinasi yg x masuk dalam senarai pun...JUSCO...Sementara menunggu kamdar bkk,aku menghabiskan masa kat sana dgn pelbagai aktiviti yg kurang berfaedah...layanzzz...

humaira ler yg plg seronok
sakit ker geli nih...
 favourite's corner en. suami..
maira dpt baloon free
aktiviti mengikis poket ayah


jam dh pkl 11 pagi..jiran aku pn dh x sabaq nak p shopping kat Kamdar.Kami pn bergerak ke sana.Alhamdulillah, masa sampai tu org x ramai lagi.Aktiviti menyopping pn bermula.Dr kain langsir,kain cadar hingga la ke kain pasang.sedaq x sedaq, 2 jam lebih kami kat dlm tue..En. suami n anak2 dok membuta kat dlm keta.Kejam kah aku...???menyopping x sedaq masa berlalu begitu cepat sekali..


sessi perbincangan

Jam dh pkl 1.10 tghari..masuk jer keta..en.suami ternganga tgh mimpi.Jenuh aku kejutkan.yg anak2 dok kalut main game.Memandangkan dh puas shopping, perut mula berkeroncong.Kami pn terus memecut ke kedai bawal goreng di kawasan kilang Molex,Juru.Habis mengisi perut, kami terus pecut balik ke rumh.Sempat solat zuhur kat rmh.lps solat..smua tenganga keletihan..huhuhu..hari raya yg sgguh memenatkan...jumpa lagi...

 nyum..nyum..sodap nyer bawal goreng
 muhd dgn opahnya (jiranku)
 licin..licau..
sehingga menjilat jari



p/s: kpd geng blog ku..cpt ler skt hupdate..baru best..


No comments:

Post a Comment