Followers

Wednesday 13 November 2013

PeRTaNdiNgAn MeMaNciNg....

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

Assalamualaikum....nak share aktiviti KRT taman perumahan aku hari Sabtu lps...taman aku nih mmg agak aktif mengatuq mcm2 aktiviti utk penghuni dia... AJK blok aku lg la aktif...blh dikatakan tiap2 bulan ada ja program....

ramai sgguh yg amik bahagian...byk org drpd ikan....
 
ok....nak story psl pertandingan memancing  & sukaneka yg berlangsung dgn meriahnya pd hari Sabtu 9.11.13 yg lps....oleh sbb taman kami ni dikelilingi bendang, byk la parit/taliair kat blkg rmh....tetiba ja ada plk cdngan nak buat pertandingan memancing kat taliair tu...mlm sblm tu pihak AJK p lepas 10kg ikan keli kt dlm tu...yuran dikenakan RM1 sorang...

aku, en. suami n mamat x lps peluang menunjukkn skill msg2....masa diberikan selama 1 jam...mcm2 kategori ada....antaranya sapa dpt ikan dulu, ikan plg byk, ikan plg berat...ikan plg pelik pun ada... 

 eksyen ja lobihhhh....hehe...

lps 1 jam, mamat ja yg dpt ikan...en.suami lg la.... bkn pancing pun...letak joran pastu p sembang...aku pun x dpt lgsung....mcmna nk dpt ikan klu maira asyik dok kacau joran aku (alasan)....hish...dia pn nak mancing gak....at last aku blk rmh terus...malaih dah nk continue sukaneka....aku hntaq mamat jd wakil....

 control macho plk anak teruna aku nih....

  suspek utama yg sbbkan aku blk tgn kosong...huhuhu....

mamat ada la jgk mnang trofi acara jalan atas bata...tp, yg bestnya....rmh kami agak bertuah coz mng hamper cabutan bertuah....wahhhh....rezeki....Alhamdulillah.....

rezeki tergolek.....

wlupun 10kg ikan depa lps....tp, cuma 2 ekoq ja yg berjaya dipancing....ptg tu depa pakat p tauk jala coz x puas hati dgn hasil pg td....mcm pesta plk jadinya....dah dpt ikan, muncul plk idea lain....membakaq ikan dan masak nasik beramai2.....ish..ish...ish....

apapun....mmg best la idea pihak KRT taman....dpt mengeratkan lg persaudaraan sesama penghuni...Insyaallah.....


wassalam...




 

No comments:

Post a Comment