Followers

Thursday 7 March 2013

Round Penang -Part 1

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

Salam...cuti weekend baru ni, mak mertuaku mai tidoq kat rumah...walaupn jarak kampung n rmh aku x jauh mana, mak mentua aku suka melawat ke rumah anak2 nya untuk bermalam..biar adil katanya...antara anak2 yang ada, rmh aku la yg plg dekat dgn kampung (15 min jer)... Anak yg lain smua tggl di luar perak..yg paling dekat tggl kt penang...so..kami mengambil peluang yg ada utk membawa mak n adik second last (shima) meronda penang...shima yang choose nak p penang...klu nk tau, aku merupakan menantu sulung (suamiku anak sulung) dan satu2 nya menantu perempuan...heheheh...

Kami bertolak dr rmh pkl 9.30 pagi dan tiba di Bukit Bendera pukul 10.15 pagi..org x ramai lagi time tu...beli tiket terus je naik....ni la 1st time aku mai bukit bendera sejak keretapi baru nih...best betul....

 humaira posing sebaik sampai kat sini...
 keretapi baru yang selesa
 yeaaa..dah sampai kat atas...
 benda baru ...kena byr RM1....view penang...
 aku x lepas peluang meninjau...hehehe...
 bergambar kenangan famili aku....
 keretapi lama zaman dolu-dolu...
 masing2 dh penat berjalan...cari port sesuai utk merehatkan kaki yg lenguh...En. suami ambik kesempatan baca paper..humaira plk dok gaduh lapaq...kat tmpat kami berehat ni ada food court baru...dibina dr material kayu...ada 2 tingkat...kat sini jugak ada muzium burung hantu....aku x masuk pun...at last, kami menjamu selera kat food court nih...aku terliur tgk ABC yg ada mcm2 kale...

ABC pilihan aku...RM 5.00...sedap...
Laksa Penang kegemaran aku..memang kaw2 laaa....RM 4.00
 Gambaq ni Humaira yg snap...


Dah habis makan n ronda...jam dah pukul 12.30 tghari...kami pun tggu train utk turun...nak ke destinasi kedua plk...


Bye-bye Bukit Bendera...entah bila nak sampai sana lagi...


No comments:

Post a Comment